Παρασκευή, 30 Ιουλίου 2010

Μπάχαλο με τα δρομολόγια


Δυστυχώς η κατάσταση δεν είναι αυτή που αναμέναμε. Τα προβλήματα, αν και αναμενόμενα, φαίνεται να είναι πολλά, δύσκολα και τείνουν να θέσουν ολόκληρο το πρόγραμμα σε περιπέτειες. Ας ελπίσουμε πως σύντομα θα βρεθεί μια λύση.

Τέσσερα δρομολόγια που ξεκινούν από την επαρχία Αμμοχώστου και εκτελούνται από τον ΟΣΕΑ πρέπει να τερματιστούν, ζητά το υπ. Συγκοινωνιών, επειδή γίνονται κατ' αντίθεση προς το νόμο. 'Αλλα είπε το υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων κατ΄ εφαρμογή της νομοθεσίας, διαφορετικά έπραξε το τμήμα Οδικών Μεταφορών και κατ΄ ακολουθία προκλήθηκε μπάχαλο στα δρομολόγια του Οργανισμού Συγκοινωνιών Επαρχίας Αμμοχώστου (ΟΣΕΑ). Έτσι, συγκλήθηκε έκτακτα χθες συνεδρία της κοινοβουλευτικής επιτροπής Συγκοινωνιών, η οποία, όμως, δεν έλυσε το πρόβλημα. (σ.σ. Αυτό έλειπε να λύσει πρόβλημα η Βουλή!!!)


«Όχι Λάρνακα»

Με βάση τη νομοθεσία για τις επιβατικές συγκοινωνίες και συναφές διάταγμα που εξέδωσε ο πρώην υπουργός Συγκοινωνιών, Νίκος Νικολαΐδης, πέρσι τον Σεπτέμβρη, καθοριζόταν σαφώς ότι οι επαρχιακές νέες εταιρείες δεν έπρεπε να έχουν διαδρομές που να τερματίζουν σε περιοχές άλλων επαρχιών. Με λίγα λόγια, δεν επιτρέπεται, για παράδειγμα, μια διαδρομή της επαρχίας Αμμοχώστου να τερματίζει στη Λάρνακα ή στο αεροδρόμιο. Ωστόσο, ο ΟΣΕΑ, τον περασμένο Απρίλη, μεταξύ των δρομολογίων που υπέβαλε στο τμήμα Οδικών Μεταφορών προς έγκριση, συμπεριέλαβε και τέσσερα δρομολόγια με κατάληξη Λάρνακα-αεροδρόμιο. Όπως διαφάνηκε εκ των υστέρων, κακώς εγκρίθηκαν τα εν λόγω δρομολόγια, γιατί η έγκρισή τους αντιβαίνει σαφώς στη νομοθεσία αλλά και στο διάταγμα του πρώην υπουργού, το οποίο εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή της νομοθεσίας.


Πρόσφατα, ο ΟΣΕΑ ενημερώθηκε ότι κακώς συνεχίζει τα υπό αναφορά δρομολόγιά του και κλήθηκε από το τμήμα Οδικών Μεταφορών να τα διακόψει. Έτσι, δημιουργήθηκε πρόβλημα, με τους μετόχους του ΟΣΕΑ να διαμαρτύρονται και να υποστηρίζουν ότι «μας κόβετε τα πόδια, μας αφαιρείτε τα πιο προσοδοφόρα δρομολόγιά μας». Επίσης, υποστηρίζουν ότι όλα τα τμήματα υπουργείων και γενικά οι επαρχιακές δημόσιες υπηρεσίες Αμμοχώστου (Κτηματολόγιο, Δικαστήρια, Πολεοδομία κ.λ.π.) εδρεύουν στη Λάρνακα. Και άρα, ένας κάτοικος του Αυγόρου θα πρέπει να πάει με λεωφορείο στο Παραλίμνι και εκείθεν να πάρει διαστικό λεωφορείο για να έρθει στη Λάρνακα.
H νομοθεσία

Ωστόσο, η υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή, υποστήριξε χθες ενώπιον της επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων ότι αυτό προνοεί η νομοθεσία και αυτό πρέπει να γίνει. Και τούτο, γιατί κατ΄ αναλογία θα μπορούσε κάλλιστα να λεχθεί ότι οι άλλες επαρχιακές εταιρείες θα έκαναν δρομολόγια και θα μάζευαν κόσμο των επαρχιών τους για να τον μεταφέρουν επίσης στη Λάρνακα ή στο αεροδρόμιο. Τα δρομολόγια μεταξύ πόλεων, όπως λέχθηκε, είναι ευθύνη της έκτης εταιρείας που δημιουργήθηκε και κάνει αποκλειστικά διαστικά (υπεραστικά) δρομολόγια. Οι επαρχιακές εταιρείες πρέπει να εκτελούν δρομολόγια εντός της επαρχίας που τάχθηκε η κάθε μια από το νόμο να εξυπηρετεί. Διαφορετικά, το όλο σύστημα των νέων συγκοινωνιών θα τιναχθεί στον αέρα. Η κ. Μαρκουλλή ανέφερε ότι έχει αποταθεί στη Νομική υπηρεσία, ζητώντας γνωμάτευση αν η ερμηνεία που το υπουργείο δίνει στη νομοθεσία είναι σωστή.

Η γνωμάτευση δεν έχει ακόμα δοθεί.

Επαναφορά
Με δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ζαχαρίας Κουλίας, ανέφερε ότι «από την πλευρά της επιτροπής εξηγήθηκε με τον πλέον έντονο τρόπο προς την υπουργό ότι θα πρέπει πάραυτα να επαναφέρει τα δρομολόγια και να συνεννοηθεί με τον γενικό εισαγγελέα προς επίλυση των όποιων νομικών προβλημάτων ενδεχομένως να υπάρχουν».

(ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ - ΠΟΛΙΤΗΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου