Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

Έλλειψη υποδομών και αδιαφορία στην πρωτεύουσα

Έχω έντονη άποψη σχετικά με δύο προβλήματα στην επικράτεια του Δήμου Λευκωσίας και θα ήθελα να τα παραθέσω τόσο για προβληματισμό των δημοτών όσο και για γνώση της Δημάρχου και του δημοτικού συμβουλίου Λευκωσίας.


Το πρώτο θέμα έχει να κάνει με το σιντριβάνι το οποίο βρίσκεται στην πλατεία 28ης Οκτωβρίου, ευρύτερα γνωστής και ως πλατείας «ΟΧΙ», στη συμβολή των οδών Κων/νου Παλαιολόγου – Τρικούπη – Κάνιγγος (γέφυρας Δώρου Λοΐζου).
Το συγκεκριμένο σιντριβάνι, άγνωστο για πόσα χρόνια (πιθανότατα εξ’ αρχής), συνδέεται με πλαστικό σωλήνα, ο οποίος εν ώρα συντηρήσεως του σιντριβανιού οδηγεί τα νερά προς χώρο πρασίνου ο οποίος βρίσκεται εντός του χώρου στάθμευσης επί της τάφρου Ντ’ Αβίλα, στη συμβολή των οδών Κων/νου Παλαιολόγου – Κάνιγγος, όπου πρόσφατα έγινε και ανακαίνιση του πέτρινου ερείσματος.


Αγνοώντας το γεγονός ότι, όπως τουλάχιστον το αντιλαμβάνομαι εγώ, τα νερά αυτά πιθανόν να εμπεριέχουν διάφορα χημικά. Με την απόρριψη χημικών και τη μόλυνση του εδάφους, φτάνουμε στο αποτέλεσμα της έλλειψης δέντρων ή λουλουδιών από τον συγκεκριμένο χώρο πρασίνου που με την απουσία περιποίησης στο χώρο, το αποτέλεσμα είναι τα ζιζάνια και τα αγριόχορτα να κάνουν το χώρο «δικό τους».


Το δεύτερο θέμα το οποίο θα ήθελα να αναπτύξω, είναι η έλλειψη βασικών υποδομών.
Ένα κλασσικό παράδειγμα, το οποίο μου έχει διαμηνυθεί προσωπικά από αρκετούς συνδημότες μας, είναι η έλλειψη δημοσίων αποχωρητηρίων σε χώρους όπως το Γραμμικό πάρκο εθελοντών στο Καϊμακλί (όπου ακόμα και οι λίγες που υπάρχουν, σε κάθε κρίσιμη στιγμή είναι πάντα κλειδωμένες), το Πάρκο 14ης Αυγούστου 2005 στην περιοχή Περνέρα της Παλλουριώτισσας ή τον πεζοδρομοποιημένο οχετό Παλλουριωτίσσης, κάτι το οποίο πιστεύω πως μπορείτε να αντιληφθείτε πόσο δυσκολεύει έναν πεζοπόρο, όταν πρέπει να διανύσει την ίδια μεγάλη απόσταση για να μεταβεί στο σπίτι του.


Οι τυπικές υποδομές που υπάρχουν στον συγκεκριμένο πεζόδρομο – φωτισμός, παγκάκια και κάδοι απορριμμάτων – είναι ελλιπείς, με αποτέλεσμα νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα, τις ώρες δηλαδή όπου τον χρησιμοποιεί πολύς κόσμος, να καθίσταται ιδιαιτέρως επικίνδυνος.
Επίσης, αρκετοί χώροι πρασίνου επί του πεζοδρόμου, όπως για παράδειγμα αυτός που βρίσκεται μεταξύ των οδών Αγ. Ιλαρίωνος και Πραξάνδρου είναι επιμελώς ατημέλητοι και παραμελημένοι. Εν προκειμένω, ακόμα και η στίβη με τα αγριόχορτα από προηγούμενο καθαρισμό του χώρου είναι εκεί και δεσπόζει, με διάφορους κινδύνους για τα γύρω υποστατικά.
Επίσης, ένα μεγάλο μέρος πέριξ του πεζοδρόμου στα ανατολικά της συμβολής των οδών Ηρακλείου, Μάρκου Μπότσαρη και Κολοκοτρώνη, ενώ θα μπορούσε να καλυφθεί με λουλούδια, εν τούτοις θεωρήθηκε σοφότερο να καλυφθεί με μπετόν.


Στη συμβολή των οδών Σωκράτους και Κισάμου, εκτός από τα καλάμια τα οποία φυτρώνουν συχνά εκεί - σε ιδιωτικό χώρο μεν, το ίδιο επικίνδυνα δε – τα οποία εμποδίζουν τους οδηγούς να αντιληφθούν τυχόν διερχομένους πεζούς και το αντίθετο, στην απέναντι είσοδο, κάποιος αγνώστου ταυτότητος ασυνείδητος έφραξε με αλυσίδα τον μισό πεζόδρομο, με αποτέλεσμα η διέλευση στο συγκεκριμένο σημείο να γίνεται επικίνδυνη, ιδιαιτέρως δε αν μέσα στους διερχόμενους τυγχάνει να βρίσκεται κάποιος ποδηλάτης.


Για να μην αναφέρουμε την επόμενη συμβολή του πεζοδρόμου στο οδικό δίκτυο, επί της οδού Γρ. Αυξεντίου, πλησίον της παλιάς Παλλουριώτισσας, όπου δεν υπάρχει διάβαση πεζών και η διασταύρωση μεταξύ δρόμου - πεζοδρόμου βρίσκεται μεταξύ δύο στροφών του δρόμου, κάτι που καθιστά το σημείο αυτό άκρως επικίνδυνο.


Και μια και μιλήσαμε για επικίνδυνα σημεία, νομίζω πως θα ήταν μια κατάλληλη ευκαιρία να προσθέσω πως οι συντηρήσεις στα γύρω λουλούδια, θάμνους και δέντρα, ιδιωτικά και δημόσια, με αποτέλεσμα σε αρκετά σημεία να φράζεται ο μισός πεζόδρομος και η διέλευση του κόσμου, πεζοπόρων και ποδηλατιστών να τίθεται σε κίνδυνο τυχόν τραυματισμών. Και όλα αυτά σε μια απόσταση 2422.53 μέτρων!


Αναστάσιος Αναστασίου
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Λευκωσίας
Κίνημα Κοινωνικής Οικολογίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου