Για την προστασία του περιβάλλοντος, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την κοινωνική δικαιοσύνη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής
Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010
Βρόμικο αλισβερίσι 30 εκατ. ευρώ!
Εξασφάλιζαν τις άδειες για «Ζ» και την επομένη τις πωλούσαν
Η ευνοιοκρατία, η διαπλοκή, η κομματοκρατία και ο πλουτισμός με βρόμικες συναλλαγές επιτελούνταν επί δεκαετίες με τις άδειες για αυτοκίνητα «Ζ». Τις εξασφάλιζαν σήμερα και αύριο τις πωλούσαν
Οι άδειες έξι χιλιάδων αυτοκινήτων ενοικιάσεως Ζ, οι οποίες εξασφαλίστηκαν δωρεάν, άλλαξαν χέρια μέσω αγοραπωλησίας και απέφεραν σε επώνυμους της κυπριακής κοινωνίας και ημέτερους κομμάτων 30 εκατ. ευρώ!
Το βρόμικο αλισβερίσι
Αυτό το μεγάλο σκάνδαλο πολιτικής συνδιαλλαγής και αθέμιτου πλουτισμού επανήλθε στην επιφάνεια, κατά τη χθεσινή συζήτηση στην επιτροπή Συγκοινωνιών και Έργων της Βουλής νομοσχεδίου, το οποίο θεσμοθετεί την ελευθεροποίηση των αδειών για τα αυτοκίνητα ενοικιάσεως «Ζ». Όπως ανέφερε στη συνεδρία ο διευθυντής του τμήματος Οδικών Μεταφορών, Σωτήρης Κωλέττας, έχουν παραχωρηθεί μέχρι σήμερα 10 χιλιάδες άδειες για αυτοκίνητα ενοικιάσεως. Εξ αυτών, οι 5.903 άδειες (57%) άλλαξαν χέρια, δηλαδή υπήρξαν αντικείμενα αγοραπωλησιών και οι υπόλοιπες (43%) εξακολουθούν να κατέχονται από τους αρχικούς ιδιοκτήτες τους.
Οι άδειες πωλούνταν 3, 4 και 5 χιλιάδες λίρες έκαστη, όπως λέχθηκε κατά τη συζήτηση. Με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς, δηλαδή αν πωλήθηκαν 3 χιλιάδες λίρες έκαστη, (5.100 ευρώ), τότε αυτό το βρόμικο αλισβερίσι απέφερε σε επιτήδειους που εκμεταλλεύονταν τις εκάστοτε κυβερνητικές καταστάσεις ολόκληρα 30 εκατ. ευρώ. Τις πωλούσαν αυθημερόν Στηλιτεύοντας το υπό αναφορά φαγοπότι που στηνόταν για χρόνια στις πλάτες του λαού, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ζαχαρίας Κουλίας, το στηλίτευσε και ανέφερε ότι «ήταν απαράδεκτο αυτό που συνέβαινε. Εξασφάλιζαν σήμερα τις άδειες «Ζ» και την επομένη τις πωλούσαν. Και τις εξασφάλιζαν όχι αυτοί που ήταν επαγγελματίες, αλλά οι γνωστοί των γνωστών».
Μετά το τέλος της συνεδρίας, έγινε αναφορά σε συγκεκριμένο άτομο που λίγο πριν ανέλθει στην εξουσία ο Γλαύκος Κληρίδης το 1993, εξασφάλισε 40 άδειες για «Ζ». Τις οποίες πώλησε στις επόμενες λίγες ημέρες, κερδίζοντας ανέξοδα 200 χιλιάδες ευρώ. Το 2001 έγινε το σώσε Το τρικούβερτο, όμως, γλέντι με τις άδειες «Ζ» στήθηκε το 2001 όταν η Αρχή Αδειών παραχώρησε 3.500 άδειες για αυτοκίνητα «Ζ». '
Αλλες τόσες άδειες παραχώρησε η Αναθεωρητική Αρχή Αδειών την ίδια χρονική περίοδο. Όπως έγραψε πρόσφατα ο «Π», άδειες εξασφάλιζαν παρακοιμώμενοι κομμάτων, βουλευτές στα ονόματα συγγενών τους, μέχρι ακόμα και γιατρός εξασφάλισε αριθμό αδειών σε αντάλλαγμα κομματικών υπηρεσιών που προσέφερε.
Προστασία στους μικρούς
Κατά τη συζήτηση του εναρμονιστικού νομοσχεδίου, το οποίο προνοεί την ελευθεροποίηση του τομέα των αυτοκινήτων ενοικιάσεως, οι βουλευτές τόνισαν ότι οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες του κλάδου πρέπει να προστατευτούν. Γι΄ αυτό, αντί των 30 αυτοκινήτων που πρέπει να διαθέτει κατ΄ ελάχιστον μια επιχείριση ώστε να εγγραφεί ως επιχείριση αυτοκινήτων «Ζ», ο αριθμός να μειωθεί στα 10 έως 15.
Κι αυτό για να μπορεί να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός, αλλά και να μην αδικηθούν όλοι οι αδύνατοι, που πολλοί εξ αυτών αγόρασαν μάλιστα σε τσουχτερές τιμές τις άδειες από άλλους. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν, το 30% των αδειών κατέχουν σήμερα μεγάλες επιχειρήσεις και το 70% επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους.
(ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ - ΠΟΛΙΤΗΣ)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου